הבדלים בין גרסאות בדף "מיגו דהעזה"

אין שינוי בגודל ,  21:40, 6 ביוני 2016
שורה 89: שורה 89:
תירוץ תוספות, עפ"י פשט דבריהם, הוא חילוק בין טענת כפירה על המלוה- שרק היא נחשבת טענת העזה, ובין הטענות 'לקוחה היא בידי' או 'לא היתה של אביך מעולם' אשר אינן טענות העזה, אף שגם בהן חברו מכיר בשקרו.
תירוץ תוספות, עפ"י פשט דבריהם, הוא חילוק בין טענת כפירה על המלוה- שרק היא נחשבת טענת העזה, ובין הטענות 'לקוחה היא בידי' או 'לא היתה של אביך מעולם' אשר אינן טענות העזה, אף שגם בהן חברו מכיר בשקרו.


התקשו האחרונים במאוד בהבנת דברי התוספות, ובהסבר החילוק בין טענת כפירת מלוה לטענת 'לקוחין' או להד"ם, הרי סוף סוף בכל הטענות הללו חברו מכיר בשקרו, ולא היה מעזז לטעון כן. וכתב '''הפני יהושע''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14634&st=%D7%A9%22%D7%9A&pgnum=126 ב"ק קז א ד"ה לא דמי]) על תירוץ התוספות כי הדברים קשים להבנה לפי פשטם, ותמה מדוע לא כתבו המפרשים, מלבד ה'''ש"ך''', שום ביאור על דבריהם.
התקשו האחרונים במאוד בהבנת דברי התוספות, ובהסבר החילוק בין טענת כפירת מלוה לטענת 'לקוחין' או להד"ם, הרי סוף סוף בכל הטענות הללו חברו מכיר בשקרו, ולא היה מעיז לטעון כן. וכתב '''הפני יהושע''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14634&st=%D7%A9%22%D7%9A&pgnum=126 ב"ק קז א ד"ה לא דמי]) על תירוץ התוספות כי הדברים קשים להבנה לפי פשטם, ותמה מדוע לא כתבו המפרשים, מלבד ה'''ש"ך''', שום ביאור על דבריהם.


===ביאור התוספות עפ"י תירוץ הש"ך הראשון===
===ביאור התוספות עפ"י תירוץ הש"ך הראשון===
171

עריכות