הבדלים בין גרסאות בדף "שייכות ים לדיני טלטול בשבת"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירה)
 
(←‏ים אינו כרשות היחיד: הערות שוליים)
שורה 30: שורה 30:
*המאיר כתב, שמה שכתוב בגמרא לעיל, שמים אינם מבטלים מחיצות מדובר רק בבור שאז ניכרים מחיצותיו, אך בים אין מחיצותיו ניכרות {{הערה|שער הציון נ"ג מאירי ע"א, ומעין זה כתב ה'אור שמח' שהדין שמים אינם מבטלים מחיצות הוא רק לבור ולא לים. – פרי מגדים, אשל אברהם סוף אות י"א. וכן מחיצות טבעיות כגון חופים לים, יתכן שמים מבטלים אותם. תוספות.}}.
*המאיר כתב, שמה שכתוב בגמרא לעיל, שמים אינם מבטלים מחיצות מדובר רק בבור שאז ניכרים מחיצותיו, אך בים אין מחיצותיו ניכרות {{הערה|שער הציון נ"ג מאירי ע"א, ומעין זה כתב ה'אור שמח' שהדין שמים אינם מבטלים מחיצות הוא רק לבור ולא לים. – פרי מגדים, אשל אברהם סוף אות י"א. וכן מחיצות טבעיות כגון חופים לים, יתכן שמים מבטלים אותם. תוספות.}}.
*ויש שכתב בדרך כלל אין החוף תלול כל כך בשיעור שצריך כדי להפוך מקום עמור לרשות היחיד {{מגן אברהם אורח חיים סימן י"ח}}. לפי זה נמצא שמקום שהוא כן תלול מספיר הרי שהים כן נחשב רשות היחיד (אך עדיין יהיה אסור לזרוק בתוך הים, כי דנים אותו לחומרה ככרמלית- באור הלכה).
*ויש שכתב בדרך כלל אין החוף תלול כל כך בשיעור שצריך כדי להפוך מקום עמור לרשות היחיד {{מגן אברהם אורח חיים סימן י"ח}}. לפי זה נמצא שמקום שהוא כן תלול מספיר הרי שהים כן נחשב רשות היחיד (אך עדיין יהיה אסור לזרוק בתוך הים, כי דנים אותו לחומרה ככרמלית- באור הלכה).
==הערות שוליים==
{{הערות שוליים}}
6

עריכות

תפריט ניווט