134
עריכות
שורה 166: | שורה 166: | ||
'''המשנ"ב''' (תמז קז ובהרחבה בסי' תמב ב), ה"כף החיים"(שם רס) וה'''"שתילי זיתים"''' (תמז לט) ביארו את טעם השו"ע כמג"א (לעניין איסור שהיה): שחמץ נוקשה אסור מדרבנן (וכשיטת הרמב"ן בדעת הרי"ף שהובאה לעיל). | '''המשנ"ב''' (תמז קז ובהרחבה בסי' תמב ב), ה"כף החיים"(שם רס) וה'''"שתילי זיתים"''' (תמז לט) ביארו את טעם השו"ע כמג"א (לעניין איסור שהיה): שחמץ נוקשה אסור מדרבנן (וכשיטת הרמב"ן בדעת הרי"ף שהובאה לעיל). | ||
ב'''"כף החיים"''' (שם) העיר שה"אבן העוזר" וה"משכנות יעקב" הוכיחו שדעת הרי"ף והרמב"ם שחמץ נוקשא אסור מן התורה (גם לעניין בל יראה), וצידדו כן להלכה, אבל דעת שאר הפוסקים- ראשונים ואחרונים- אינו כן, אלא כפסק השו"ע. | ב'''"כף החיים"''' (שם) העיר שה"אבן העוזר" וה"משכנות יעקב" הוכיחו שדעת הרי"ף והרמב"ם שחמץ נוקשא אסור מן התורה (גם לעניין בל יראה), וצידדו כן להלכה, אבל דעת שאר הפוסקים- ראשונים ואחרונים- אינו כן, אלא כפסק השו"ע. | ||
===איסורו בערב פסח אחר חצות היום=== | |||
===ביטול בשישים לחמץ נוקשה=== | ===ביטול בשישים לחמץ נוקשה=== | ||
===מצה עשירה (ועוגיות פפושדו)=== | ===מצה עשירה (ועוגיות פפושדו)=== |
עריכות