165
עריכות
(←רש"י) |
|||
שורה 33: | שורה 33: | ||
הסברא לחלק בין מקרה בו יש לה בנים מהבועל ובין מקרה בו אין לה, מופיעה בדברי '''הרמב"ם''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=44975&st=&pgnum=11&hilite= פירוש המשניות, יבמות, ב ח]). החשש הוא שבמידה ויש לה בנים מהבועל, יוציאו לעז עליהם שהם ממזרים. <BR/>דהיינו, אנשים יגידו כשם שהיא זנתה מן הבעל הראשון, כך זנתה מהבעל השני. (על פי '''הדרישה'''. [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 יא א]). | הסברא לחלק בין מקרה בו יש לה בנים מהבועל ובין מקרה בו אין לה, מופיעה בדברי '''הרמב"ם''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=44975&st=&pgnum=11&hilite= פירוש המשניות, יבמות, ב ח]). החשש הוא שבמידה ויש לה בנים מהבועל, יוציאו לעז עליהם שהם ממזרים. <BR/>דהיינו, אנשים יגידו כשם שהיא זנתה מן הבעל הראשון, כך זנתה מהבעל השני. (על פי '''הדרישה'''. [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 יא א]). | ||
חשש לעז זה קיים דווקא | חשש לעז זה קיים דווקא בבני הבועל ולא בבני הבעל, היות וקידושיה לבעלה הראשון היו בהיתר, וקידושי הבועל היו באיסור. כך הסביר '''הדרישה''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 יא א]). | ||
'''האבני נזר''' ([http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1346&st=&pgnum=47 כד יד]) הסביר שאין חשש לעז בבנים שנולדו לפני עדות הכיעור, היות ועד אז היא בחזקת כשרות. ולאחר עדות הכיעור, אנשים יגידו שסמוך לגירושין זנתה, וממילא הבנים כשרים. | |||
=== תוספות === | === תוספות === |
עריכות