הבדלים בין גרסאות בדף "נטילת שכר עבור לימוד תורה"

אין תקציר עריכה
שורה 43: שורה 43:
2.שתלמיד חכם מוכר סחורה בשוק הציבור מחויב לקנות ממנו תחילה (ב"ב כב א')
2.שתלמיד חכם מוכר סחורה בשוק הציבור מחויב לקנות ממנו תחילה (ב"ב כב א')
3. הציבור צריך לשלם ארנונה ומיסים על הת"ח גם אם הת"ח עשיר (ב"ב ז ב')
3. הציבור צריך לשלם ארנונה ומיסים על הת"ח גם אם הת"ח עשיר (ב"ב ז ב')
==רבנו יונה==
אסור לאדם להינות מדברי תורה בעולם הזה
מזכיר כמה ראיות שהרמב"ם מביא ומסביר אותם באופן שונה
1.מזכיר את המעשה עם ר' טרפון ומשם למד שאסור לאדם להשתמש בכיתרה של תורה בשביל להינצל אלא אם כן זו הדרך היחידה שיש לו
2. מזכיר את המעשה עם ר' יונתן בן עמרם ומשם למד שרק בשנת בצורת שאין דרך אחרת להתקיים הותר לת"ח ליטול  ולמרות זאת ר' יונתן בן עמרם חשש ולא לקח
3. "הייתה כאניות סוחר ממרחק תביא לחמה"-מסביר כדעת הרמב"ם רק בזקן שלא יכול לעבוד אך אם הוא בריא מחוייב להתפרנס מעצמו
4."המביא דורון לתלמידי חכמים מעלה עליו הכתוב כאילו הקריב ביכורים"- דיברו שם רק על מתנות שרגילים בני אדם לשלוח  (כתובות קה ב')
5."הרוצה להנות ייהנה  כאלישע"-ר' יונה לומד מכאן שתלמידי חכמים פטורים ממיסים ומארנונה ואפילו במס גולגולת .