הבדלים בין גרסאות בדף "נוסח הספירה וברכתה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
שורה 28: שורה 28:


=='לעומר' או 'בעומר'==
=='לעומר' או 'בעומר'==
הנוסח המובא בשו"ע הוא היום יום אחד בעומר. ב'''ב"י(שם)''' הביא '''שו"ת הרשב"א''' (א,תנז) שהנוסח בה הוא לעומר וכן הביא את דברי ה'''ר"ן''' בסוף פסחים שגרס כך. וב'''חק יעקב''' הביא עוד חבל ראשונים שכתבו כך והם: ה'''כלבו'''(נה), ה'''תניא'''(הקדמון,נ) ו'''שבלי הלקט'''(רלד), וכן הביא ה'''באר היטב''' בשם הארוהשל"ה. ה'''ט"ז''' העדיף את הנוסח בעומר כיון שביום הראשון א"א לומר לעומר שהרי עדיין עומדים ביום הראשון. ה'''חק יעקב''' העדיף את הנוסח לעומר כיון שכאשר אומר בעומר משמע שעכשיו הקריבו העומר והוסיף שאין לשנות מהמנהג.
הנוסח המובא בשולחן ערוך הוא היום יום אחד, והרמ"א מוסיף: בעומר. ב'''ב"י''' (שם) הביא '''שו"ת הרשב"א''' (א,תנז) שהנוסח בה הוא לעומר, וכן הביא את דברי ה'''ר"ן''' בסוף פסחים שגרס כך. וב'''חק יעקב''' הביא עוד חבל ראשונים שכתבו כך והם: ה'''כלבו''' (נה), ה'''תניא'''(הקדמון, נ) ו'''שבלי הלקט'''(רלד), וכן הביא ה'''באר היטב''' בשם ה'''אר''' וה'''של'''. ה'''ט"ז''' העדיף את הנוסח בעומר כיון שביום הראשון א"א לומר לעומר שהרי עדיין עומדים ביום הראשון. ה'''חק יעקב''' העדיף את הנוסח לעומר כיון שכאשר אומר בעומר משמע שעכשיו הקריבו העומר, והוסיף שאין לשנות מהמנהג.


==אמירת 'היום'==
==אמירת 'היום'==
501

עריכות

תפריט ניווט