501
עריכות
מ (←שיטת הרא"ש והראב"ד: הגהה) |
(אולי ככה) |
||
| שורה 51: | שורה 51: | ||
ה'''טור''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x2808 (אורח חיים תרפח)] גם הוא החזיק בשיטת אביו הרא"ש, אלא שהעתיק דבריו בשילוב עם דברי הרי"ף ותלה את החיוב בליל י"ד לשני המקרים, אך לא בשהות בפועל אלא בדעתו. שאם דעתו לחזור למקומו אף שנתעכב ולא חזר, כיון שדעתו הייתה לשוב למקומו בליל י"ד קורא כמקומו. ואם דעתו היתה להישאר בי"ד במקום שאליו הלך, קורא עמהם. | ה'''טור''' [http://beta.hebrewbooks.org/tursa.aspx?a=oc_x2808 (אורח חיים תרפח)] גם הוא החזיק בשיטת אביו הרא"ש, אלא שהעתיק דבריו בשילוב עם דברי הרי"ף ותלה את החיוב בליל י"ד לשני המקרים, אך לא בשהות בפועל אלא בדעתו. שאם דעתו לחזור למקומו אף שנתעכב ולא חזר, כיון שדעתו הייתה לשוב למקומו בליל י"ד קורא כמקומו. ואם דעתו היתה להישאר בי"ד במקום שאליו הלך, קורא עמהם. | ||
לשיטה זו יש לצרף גם את דעת ה'''[[#פירוש הראב"ד|ראב"ד]]''' בהשגות על בעל המאור, שמסביר כן את דברי הרי"ף, ונראה שסובר כן להלכה. | לשיטה זו יש לצרף גם את דעת ה'''[[#פירוש הראב"ד|ראב"ד]]''' בהשגות על בעל המאור, שמסביר כן את דברי [[#שיטת הרי"ף|הרי"ף]], ונראה שסובר כן להלכה. | ||
<BR/>כמו כן יש מהאחרונים שמסבירים כך גם בדעת הרמב"ם כמבואר [[#שיטת הרמב"ם|להלן]]. | <BR/>כמו כן יש מהאחרונים שמסבירים כך גם בדעת הרמב"ם כמבואר [[#שיטת הרמב"ם|להלן]]. | ||
עריכות