הבדלים בין גרסאות בדף "זכירת מעשה עמלק"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 218 בתים ,  23:26, 28 באפריל 2022
שורה 198: שורה 198:
יש שכתבו שיש לכוון גם בברכות התורה של מפטיר זכור{{הערה|'''חת"ס''' בסו"ס על הש"ס בהגהה על '''שו"ע''' סימן תרפה. '''תשובות והנהגות''' ח"ב פז}}. לדעת ה'''ט"ז''' אם שמע את הברכות שלא כדין לא יצא ידי חובתו (תרפה ס"ק ב).
יש שכתבו שיש לכוון גם בברכות התורה של מפטיר זכור{{הערה|'''חת"ס''' בסו"ס על הש"ס בהגהה על '''שו"ע''' סימן תרפה. '''תשובות והנהגות''' ח"ב פז}}. לדעת ה'''ט"ז''' אם שמע את הברכות שלא כדין לא יצא ידי חובתו (תרפה ס"ק ב).


====העלת קטן למפטיר זכור====
====קטן בקיראת זכור====
קטן לא יקרא את פרשת זכור, שהרי לא יכול להוציא את הרבים ידי חובתם ('''מקראי קודש''' פורים א).
 
נחלקו הפוסקים, אם מותר להעלות קטן למפטיר של זכור. ה'''ב"ח''' מביא את ה'''רש"ל''' {{ויקיטקסט|טור אורח חיים תרפה|או"ח תרפה}} שכותב שבמפטיר זכור אין להעלות קטנים, ואע"פ שהש"ץ קורא בתורה בשבילו, הקטן הוא העיקר, וכותב שכך ראה ב'''מרדכי'''. ה'''ב"ח''' עצמו חולק על ה'''רש"ל''' וכותב {{ויקיטקסט|טור אורח חיים תרפה|שם}} שמותר להעלות קטן, שהרי המצווה היא לשמוע פרשת זכור, ושמעו, ולא משנה מי עולה לתורה.
נחלקו הפוסקים, אם מותר להעלות קטן למפטיר של זכור. ה'''ב"ח''' מביא את ה'''רש"ל''' {{ויקיטקסט|טור אורח חיים תרפה|או"ח תרפה}} שכותב שבמפטיר זכור אין להעלות קטנים, ואע"פ שהש"ץ קורא בתורה בשבילו, הקטן הוא העיקר, וכותב שכך ראה ב'''מרדכי'''. ה'''ב"ח''' עצמו חולק על ה'''רש"ל''' וכותב {{ויקיטקסט|טור אורח חיים תרפה|שם}} שמותר להעלות קטן, שהרי המצווה היא לשמוע פרשת זכור, ושמעו, ולא משנה מי עולה לתורה.


ה'''ט"ז''' חולק על ה'''ב"ח''' {{ויקיטקסט|ט"ז על אורח חיים תרפה|תרפה ז}}, ולדעתו אם יעלה קטן, הקהל יפסידו את הברכה. אך אם הקטן יודע למי מברכים, וכפי שנפסק ב'''שו"ע''' {{ויקיטקסט|ט"ז על אורח חיים רפב ג|או"ח רפב ג}} שקטן היודע למי מברכין יכול לברך, יוצאים הציבור ידי חובתם לדעת ה'''ט"ז'''. ולא נהגו להעלות קטנים כלל.
ה'''ט"ז''' חולק על ה'''ב"ח''' {{ויקיטקסט|ט"ז על אורח חיים תרפה|תרפה ז}}, ולדעתו אם יעלה קטן, הקהל יפסידו את הברכה. אך אם הקטן יודע למי מברכים, וכפי שנפסק ב'''שו"ע''' {{ויקיטקסט|ט"ז על אורח חיים רפב ג|או"ח רפב ג}} שקטן היודע למי מברכין יכול לברך, יוצאים הציבור ידי חובתם לדעת ה'''ט"ז'''. ולא נהגו להעלות קטנים כלל, אך בפועל מותר ('''מקראי קודש''' פורים א).


====טעמים והברת הקריאה====
====טעמים והברת הקריאה====
553

עריכות

תפריט ניווט