554
עריכות
| שורה 254: | שורה 254: | ||
יש המעלים צד לפטור נשים במצווה, כיוון שזו מצווה זהזמן גרמא, שנשים פטורות בה{{הערה|'''אבנ"ז''' או"ח ח"ב תק"ט. '''ציץ הקדש''' נ"א סק"ג}}. | יש המעלים צד לפטור נשים במצווה, כיוון שזו מצווה זהזמן גרמא, שנשים פטורות בה{{הערה|'''אבנ"ז''' או"ח ח"ב תק"ט. '''ציץ הקדש''' נ"א סק"ג}}. | ||
הוכיחו '''אחרונים''' בדעת ה'''רמב"ם''' | הוכיחו '''אחרונים''' בדעת ה'''רמב"ם''' {{הערה|'''יביע אומר''' ח נד יט. '''נר מצווה''' יא לא. '''מהר"י עייאש''' {{דרוש מקור}}}}, שלדעתו נשים חייבות במצווה, מכיוון שלא כתב שמניין המצוה שנשים פטורות, את מצווה זו, א"כ נראה בדעת הרמב"ם שמחייב הנשים במצווה זו, וכן משמע מה'''רמב"ם''' שמחייב נשים. | ||
וכתב ב'''תורת חסד''', שמחלוקת זו אם אישה חייבת תלויה במחלוקת הראשונים אם מניין וס"ת זה מדאורייתא. לפי הראשונים האומרים שאלו מדאורייתא מסתבר לדעת שהאישה חייבת, ואילו לדעת אלו האומרים שאין הם מהתורה, אומרים שנשים פטורות. בספר '''הררי קדם''' מביא (קפה), שלפי ה'''ראב"ד''' ו'''ר"ש משאנץ''', שצוינו לעיל שסוברים שהמצווה היא ללמוד הלכות מגילה, והרי נשים פטורות ממצות תלמוד תורה, יוצא א"כ לדעתם שנשים פטורות במצווה. | וכתב ב'''תורת חסד''', שמחלוקת זו אם אישה חייבת תלויה במחלוקת הראשונים אם מניין וס"ת זה מדאורייתא. לפי הראשונים האומרים שאלו מדאורייתא מסתבר לדעת שהאישה חייבת, ואילו לדעת אלו האומרים שאין הם מהתורה, אומרים שנשים פטורות. בספר '''הררי קדם''' מביא (קפה), שלפי ה'''ראב"ד''' ו'''ר"ש משאנץ''', שצוינו לעיל שסוברים שהמצווה היא ללמוד הלכות מגילה, והרי נשים פטורות ממצות תלמוד תורה, יוצא א"כ לדעתם שנשים פטורות במצווה. | ||
עריכות