הבדלים בין גרסאות בדף "קידושין פרק האישה נקנית"

שורה 130: שורה 130:
'''''לסיכום:''''' פדיון הבן והקדש לומדים מכלל ופרט וכלל ששווה כסף ככסף וקידושין וערכין לומדים מעבד עברי ששווה כסף ככסף, ובנזיקין לומדים ששווה כסף ככסף מהמילה "ישיב" כמו בעבד עברי.
'''''לסיכום:''''' פדיון הבן והקדש לומדים מכלל ופרט וכלל ששווה כסף ככסף וקידושין וערכין לומדים מעבד עברי ששווה כסף ככסף, ובנזיקין לומדים ששווה כסף ככסף מהמילה "ישיב" כמו בעבד עברי.
===== <big>'''תוס' ד"ה "וכמה היא פרוטה"'''</big> =====
===== <big>'''תוס' ד"ה "וכמה היא פרוטה"'''</big> =====
'''שואלים תוס':''' מדוע המשנה לא שואלת כמה הוא דינר כמו שהיא שואלת כמה היא פרוטה?
<big>'''שואלים תוס':'''</big> מדוע המשנה לא שואלת כמה הוא דינר כמו שהיא שואלת כמה היא פרוטה?
'''מתרצים תוס':
<big>'''מתרצים תוס':'''</big>
''''''א.''' משום שבדינר היה ידוע מה שוויו לעומת פרוטה שיש בה מחלוקת מה שוויה.
'''א.''' משום שבדינר היה ידוע מה שוויו לעומת פרוטה שיש בה מחלוקת מה שוויה.
'''ב.''' מאחר שהלכה כב"ה, לכן המשנה פירטה את מה שהוא הלכה למעשה.
'''ב.''' מאחר שהלכה כב"ה, לכן המשנה פירטה את מה שהוא הלכה למעשה.
===== <big>'''תוס' ד"ה "אחד משמונה באיסר"'''</big> =====
===== <big>'''תוס' ד"ה "אחד משמונה באיסר"'''</big> =====


38

עריכות