38
עריכות
Ziv galanti (שיחה | תרומות) |
Ziv galanti (שיחה | תרומות) |
||
שורה 130: | שורה 130: | ||
'''''לסיכום:''''' פדיון הבן והקדש לומדים מכלל ופרט וכלל ששווה כסף ככסף וקידושין וערכין לומדים מעבד עברי ששווה כסף ככסף, ובנזיקין לומדים ששווה כסף ככסף מהמילה "ישיב" כמו בעבד עברי. | '''''לסיכום:''''' פדיון הבן והקדש לומדים מכלל ופרט וכלל ששווה כסף ככסף וקידושין וערכין לומדים מעבד עברי ששווה כסף ככסף, ובנזיקין לומדים ששווה כסף ככסף מהמילה "ישיב" כמו בעבד עברי. | ||
===== <big>'''תוס' ד"ה "וכמה היא פרוטה"'''</big> ===== | ===== <big>'''תוס' ד"ה "וכמה היא פרוטה"'''</big> ===== | ||
'''שואלים תוס':''' מדוע המשנה לא שואלת כמה הוא דינר כמו שהיא שואלת כמה היא פרוטה? | <big>'''שואלים תוס':'''</big> מדוע המשנה לא שואלת כמה הוא דינר כמו שהיא שואלת כמה היא פרוטה? | ||
'''מתרצים תוס': | <big>'''מתרצים תוס':'''</big> | ||
''''''א.''' משום שבדינר היה ידוע מה שוויו לעומת פרוטה שיש בה מחלוקת מה שוויה. | '''א.''' משום שבדינר היה ידוע מה שוויו לעומת פרוטה שיש בה מחלוקת מה שוויה. | ||
'''ב.''' מאחר שהלכה כב"ה, לכן המשנה פירטה את מה שהוא הלכה למעשה. | '''ב.''' מאחר שהלכה כב"ה, לכן המשנה פירטה את מה שהוא הלכה למעשה. | ||
===== <big>'''תוס' ד"ה "אחד משמונה באיסר"'''</big> ===== | ===== <big>'''תוס' ד"ה "אחד משמונה באיסר"'''</big> ===== | ||
עריכות