הבדלים בין גרסאות בדף "קידושין פרק האישה נקנית"

שורה 152: שורה 152:
=== <big>'''האם שטר קידושין צריך להיכתב לשמה?'''</big> ===  
=== <big>'''האם שטר קידושין צריך להיכתב לשמה?'''</big> ===  
בגמרא קידושין ט. הסתפק בכך ריש לקיש צדדי ההסתפקות: '''א.''' מאחר שמקישים הביה ליציאה שנאמר:"כי־יקח איש אשה ובא אליה ושנאה" וכמו שביציאה הגט צריך להיות לשמה ה"ה (הוא הדין) ההביה הקידושין צריכים להיות לשמה. '''ב.''' או שמקישים את ההביות זב לזה, כלומר, כמו שבקידושי כסף לא צריך שכסף הקידושין יהיה טבוע לשמה, כן בקידושי שטר לא צריך שהשטר ייכתב לשמה.
בגמרא קידושין ט. הסתפק בכך ריש לקיש צדדי ההסתפקות: '''א.''' מאחר שמקישים הביה ליציאה שנאמר:"כי־יקח איש אשה ובא אליה ושנאה" וכמו שביציאה הגט צריך להיות לשמה ה"ה (הוא הדין) ההביה הקידושין צריכים להיות לשמה. '''ב.''' או שמקישים את ההביות זב לזה, כלומר, כמו שבקידושי כסף לא צריך שכסף הקידושין יהיה טבוע לשמה, כן בקידושי שטר לא צריך שהשטר ייכתב לשמה.
<big>'''מסקנת הסוגיה'''</big> מקישים הביה ליציאה ושטר קידושין צריך להיכתב לשמה.
<big>'''מסקנת הסוגיה:'''</big> מקישים הביה ליציאה ושטר קידושין צריך להיכתב לשמה.
 
=== <big>=== '''האם צריך להקנות לאישה את שטר הקידושין?''' ===</big> ===
=== <big>=== '''האם צריך להקנות לאישה את שטר הקידושין?''' ===</big> ===
<big>'''הקדמה:'''</big> אי אפשר להקנות דבר שנכתב באיסורי הונאה אלא אם כן אין צורך בהקניה ואז מותר לכתוב באיסורי הנאה.
<big>'''הקדמה:'''</big> אי אפשר להקנות דבר שנכתב באיסורי הונאה אלא אם כן אין צורך בהקניה ואז מותר לכתוב באיסורי הנאה.
38

עריכות