הבדלים בין גרסאות בדף "קידושין פרק האישה נקנית"

שורה 159: שורה 159:
<big>'''אבני המילואים''':</big> הטעם לשיטת הסוברים ששטר קידושין הנכתב באיסורי הנאה פסול, משום שבגט אין צורך בזכייתה של האישה משום שמגרשה בעל כורחה לכן כשר גם על איסורי הנאה. מה שאין כן בקידושין שצריך את דעתה לקידושין צריך שתזכה בשטר, ולכן פסול אם נכתב על איסורי הנאה.
<big>'''אבני המילואים''':</big> הטעם לשיטת הסוברים ששטר קידושין הנכתב באיסורי הנאה פסול, משום שבגט אין צורך בזכייתה של האישה משום שמגרשה בעל כורחה לכן כשר גם על איסורי הנאה. מה שאין כן בקידושין שצריך את דעתה לקידושין צריך שתזכה בשטר, ולכן פסול אם נכתב על איסורי הנאה.
=== <big>'''האם בשטר קידושין יועיל שיאמר לה טלי (קחי) השטר על גבי הקרקע? '''</big> ===
=== <big>'''האם בשטר קידושין יועיל שיאמר לה טלי (קחי) השטר על גבי הקרקע? '''</big> ===
<big>'''אבני מילואים''':</big> כמו שבגט לא מועיל לכאורה גם בשטר קידושין לא יועיל, כי מקישים הביה ליציאה. אך מ"מ יש צד לומר שבשטר קידושין שנמצא על גבי הקרקע תתקדש, והחילוק הוא שבגט כתוב: "ונתן בידה" שצריך שהבעל יתן את הגט ולא מועיל אם האישה תיטול את הגט. הסיבה היא שבגט לא צריך שיקנה לה אלא צריך שיהיה בידה. מה שאין כן בשטר קידושין שנלמד מקניין חליפין. צריך שהמוכר יקנה את הסודר (בגד), לכן שם לא צריך לתת בידו רק להקנות אותו וה"ה בשטר.
<big>'''אבני מילואים''':</big> כמו שבגט לא מועיל לכאורה גם בשטר קידושין לא יועיל, כי מקישים הביה ליציאה. אך מ"מ יש צד לומר שבשטר קידושין שנמצא על גבי הקרקע תתקדש, והחילוק הוא שבגט כתוב: "ונתן בידה" שצריך שהבעל יתן את הגט ולא מועיל אם האישה תיטול את הגט. הסיבה היא שבגט לא צריך שיקנה לה אלא צריך שיהיה בידה. מה שאין כן בשטר קידושין שנלמד מקניין חליפין. צריך שהמוכר יקנה את הסודר (בגד), לכן שם לא צריך לתת בידו רק להקנות אותו וה"ה בשטר.                    
<big>==== '''האם שטר מחובר לקרקע כשר לקידושין?''' ====</big>
<big>==== '''האם שטר מחובר לקרקע כשר לקידושין?''' ====</big>
38

עריכות