הבדלים בין גרסאות בדף "זכירת מעשה עמלק"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,524 בתים ,  20:16, 13 בנובמבר 2021
שורה 135: שורה 135:
הוכיחו '''אחרונים''' בדעת ה'''רמב"ם''' ('''יביע אומר''' ח נד יט. '''נר מצווה''' יא לא. '''מהר"י עייאש''' {{דרוש מקור}}), שלדעתו נשים חייבות במצווה, מכיוון שלא כתב שמניין המצוה שנשים פטורות, את מצווה זו, אא"כ נראה בדעת הרמב"ם שמחייב הנשים במצווה זו.
הוכיחו '''אחרונים''' בדעת ה'''רמב"ם''' ('''יביע אומר''' ח נד יט. '''נר מצווה''' יא לא. '''מהר"י עייאש''' {{דרוש מקור}}), שלדעתו נשים חייבות במצווה, מכיוון שלא כתב שמניין המצוה שנשים פטורות, את מצווה זו, אא"כ נראה בדעת הרמב"ם שמחייב הנשים במצווה זו.


===פסיקת ההלכה===
===מחלוקת הפוסקים===
להלכה למעשה נחלקו ה'''פוסקים''' האם הנשים חייבות.
 
בשות '''בנין ציון''' (אורח חיים לז) כתב שהרב נתן אדלער היה נוהג שכל הנשים יבואו לשמוע פרשת זכור, וכן פסק ה'''מהרי"ל דיסקין''' (קונטרס אחרון קב). וכן כתב ב'''שו"ת מנחת יצחק''' (חלק ט סח), שהתפשט המנהג שנשים הולכות לשמוע את פרשת זכור. ובספר '''הליכות בת ישראל''' כתב (כב הערה ד), ש'''הרב פיינשטין''' הורה שהנשים ילכו לשמוע פרשת זכור.
 
ובספר '''רגשי לב''' (ז הערה 51) כתב בשם ה'''גרי"ש אלישיב''', שמנהג הנשים הוא לשמוע פרשת זכור. וכך הכריע ב'''שו"ת יחוה דעת''' (חלק א פד)
 
לעומת זאת יש שפסקו, שהנשים לא צריכות כלל לשמוע פרשת זכור. כתב ב'''שו"ת תורת חסד''' ( אורח חיים לז), שהמנהג שהנשים לא מגיעות לשמוע פרשת זכור כלל. וכן פסק ב'''כף החיים''' (תרפה ל), ובשו"ת '''קנין תורה'''(נג), שנשים לא צריכות לשמוע פרשת זכור. ו'''הרב קנייבסקי''' הביא בספרו '''טעמא דקרא''' (חלק הנהגות והוראות ממרן החזון איש כג) שה'''חזון איש''' הורה, שאין נשים חייבות לשמוע פרשת זכור.


====קריאת זכור במיוחד לנשים====
====קריאת זכור במיוחד לנשים====
554

עריכות

תפריט ניווט