דפים חדשים
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
- 00:24, 14 באפריל 2024 שטרא זייפא (היסטוריה | עריכה) [1,696 בתים] ישראל עמרם (שיחה | תרומות) (במח' רבה ורב יוסף בשטרא זייפא)
- 22:58, 30 במרץ 2024 נקב בקלף ובאותיות (היסטוריה | עריכה) [813 בתים] א.א (שיחה | תרומות) (יצירת דף עם התוכן "== דברי הגמרא ופירושן == איתא ב'''גמרא''' (מנחות כט א) בשם אשיאן בר נדבך, שאם ניקב תוכו של ה"א - כשר, ירכו - פסול. <BR/>ופירש '''רש"י''' שירכו הכוונה לרגל הימנית שלו, ולגבי תוכו פירש שני פירושים: א. הרגל הפנימית. ב. הגויל החלק שבתוכו. ב'''ירושלמי''' (מגילה א ט) מובא בשם אשיי...")
- 01:26, 21 בפברואר 2024 דיבוק באותיות והיקף גויל (היסטוריה | עריכה) [7,462 בתים] א.א (שיחה | תרומות) (יצירת דף עם התוכן "המשנה אומרת שארבע פרשיות שבתפילין מעכבות זו את זו, ואפילו כתב אחד מעכבן. לשאלת הגמרא שלכאורה זהו דבר פשוט, מתרץ רב יהודה בשם רב, שהחידוש הוא לגבי קוצות של יו"ד, שכן כל אות שאין גויל מוקף מארבע רוחותיה פסולה. ואפילו אם הדיבוק הוא רק בקוצו של יו"ד, וזו כוונת המ...")
- 03:57, 21 בינואר 2024 כוונה בקריאת שמע (היסטוריה | עריכה) [5,548 בתים] א.א (שיחה | תרומות) (יצירת דף עם התוכן "חובת כוונה בקריאת שמע, ועד היכן חייבים לכוון. == סוגית הגמרא == בעניין כוונה בקריאת שמע, מובאות ב'''גמרא''' (יג ב) מספר ברייתות: <BR/>ברייתא ראשונה לומדת חובת כוונה מהמילים 'על לבבך'. לדעת ר' אליעזר מכאן ואילך אין צריך כוונה, שהרי נאמר 'והיו הדברים האלה'. ואילו לר' ע...")