תחרות כתיבת הסוגיות השנתית - תשפ"ב:
עדכון: עקב כמות הסוגיות הנמוכה עד כה, מועד סיום התחרות יוארך עד א' באייר,
כמו כן סכום הפרסים הסופי ייקבע בהתאם לכמות הסוגיות שתשלחנה
להשתתפות בתחרות >>

שיחת משתמש:יונתן

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

בברכת התורה, יונתן

עריכת הסוגיה[עריכת קוד מקור]

צדיק. עשית עבודה רצינית. סקרת את הנושא לאורך ולרוחב ולא הנחת פינה, אשריך!
כדי שהסוגיה תהיה מועילה גם לאחרים, יש צורך לעשות לה עריכה ולהתאים אותה לאתר, כי כעת היא כתובה יותר כמאמר תורני. צריך לקצר מה שאפשר, ולתת כותרות, פיסקאות, הדגשות וכו'. אם אתה רוצה אני יכול לעשות את זה, רק חשוב שתדע כדי שלא תיבהל מהשינויים. אתה יכול גם לעשות זאת בעצמך, ואני פה לעזור. שכוייעח!
ד.א. אם חשוב לך הצורה שבה המאמר כתוב עכשיו, אפשר להעלות אותו לשרת כקובץ WORD או PDF, ולעשות קישור אליו מתוך הסוגיה המקוצרת יותר.
יקטן 10:59, 28 בינואר 2016 (IST)

שלום שלום, תודה רבה לכבודו.
אני דוקא לא חושב שהמאמר ארוך, יש כותרות משנה לאורך כל המאמר בצורה שמקילה על הקריאה, ואי אפשר לוותר על חלק מהחומר. לא צריך להיבהל מהאריכות.
ואדרבה, רציתי להשלים את התמונה עם מאמר על פאות ימינו, וכעת אני חושב להוסיף ערך נוסף - פאות מודרניות, ולתת לו קישור בערך הקיים (ערך מורחב - פאות ימינו).

בברכה, יונתן 12:50, 28 בינואר 2016 (IST)

אין בהודעה הבאה כדי לפגוע בתוכן המאמר, שהוא מצויין כאמור. אבל בכ"ז כמה נקודות טכניות:
  • שים לב שאין לך תוכן עניינים. הוא אמור להיווצר מאליו כשנותנים כותרות. הכותרות שנתת הם לא ע"פ התחביר של האתר. כדי לעשות כותרת צריך לכתוב כך: ==כותרת== כל סימן = נוסף מקטין את הכותרת לכותרת משנית יותר. אתה שמת רווח לפני הכותרת וזה הכניס אותה למין משבצת כזו.
  • לא התכוונתי לקצר בתוכן, אלא לקצר משפטים שאינם חיוניים. כגון מש"כ כת"ר על ר' יהושע בועז: "היה הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, שמוצאו מספרד, ומשפחתו גלתה בגירוש ספרד ("גירוש קטלוניה" כאשר הוא מציין בהקדמת פירושו) לארץ איטליה, וחי בתקופת מרן רבי יוסף קארו זצ"ל, עד לפטירתו בשנת שט"ו לערך. הוא היה מן החכמים אשר קבעו את חותמו וצביונו של התלמוד כדמות תבניתו שבדפוס, הוא "האשל הגדול" (לשון מהר"ם פרובינצאלו סי' ק"ג), "איש אלקים נורא מאד" (כך הוא מתואר בשער ספר קיצור מרדכי וסימניו, נדפס בקרימונה שי"ז). סמוך ונראה לפרסום חיבור 'שלטי הגבורים', כבר נקבעו דבריו להלכה במקומות רבים ע"י הרמ"א בהגהותיו לשו"ע, ואחריו כל רבותינו נושאי כלי השו"ע. בגאונותו העצומה, חיבר בצעירותו את הפירושים החונים על דף הגמרא, אשר הם לעיניים לכל לומדי התלמוד, הלא הם "עין משפט נר מצוה" המציין לכל הלכה ברמב"ם ולכל מצוה בסמ"ג, פירוש "מסורת הש"ס" המציין היכן מופיעים דברים מקבילים במקום אחר בתלמוד, ושם הובאו גם הערותיו והגהותיו על הש"ס, ו"תורה אור" המציין מה מקורו של כל פסוק המובא בגמ', וכל התורה היתה שגורה על לשונו כמשה בדורו. ובספרו הגדול "שלטי הגיבורים" על הרי"ף, הביא את דברי הראשונים, וגם חידש מדעתו חידושי דינים בהלכה"
זה ודאי חשוב כשלעצמו, אבל לא לזה האתר מיועד.
שים לב שאם אתה עושה עריכה לסוגיה שלך הוא כותב לך הודעה שהקובץ ארוך מדי וכו', [יש לזה השפעה על הדפדפנים].
  • כמו"כ הבאת כיד ה' הטובה עליך מקורות לרוב וציטטת אותם. אין יכולת להביא באתר ציטוטים של כל המקורות שיובאו בסוגיות. זה בלתי אפשרי. לכן אנחנו כותבים כל שיטה בתמציתיות, ואם יש צורך [וזה כמובן עדיף למי שיכול], לעשות קישור חיצוני ל'היברו-בוקס' וכיוצא בו, ע"מ שיוכל המעיין לפתוח בפנים ולבדוק. [כל זה מובא בעקרונות עריכה בדפי העזרה, ואינני מחדש מעצמי. כמובן שאם יש לך השגות על זה, אפשר לכתוב שם בדף השיחה].
ושוב להדגיש, שאין בזה כדי לפגוע בתוכן המאמר הנפלא. חילך לאורייתא!

יקטן 13:26, 28 בינואר 2016 (IST)

אנסה לתמצת. בברכה, יונתן 13:57, 1 בפברואר 2016 (IST)