הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:שבירת שלג ברד וקרח בשבת"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
 
שורה 1: שורה 1:
==שיטת הרשב"א==
==שיטת הרשב"א==
הרשב"א סובר שטעם איסור הריסוק הוא גזירה משום סחיטת פירות העומדים למשקין. וכשם ששם מותר לתוך הקערה, כן כאן מותר לתוך הכוס. ולכאורה ממה שדימה לסחיטה לתוך קערה, משמע שדווקא ריסוק לתוך כוס עם מים מותר, דומיא דקערה דדוקא שיש בה אוכל שרי. וצ"ע דסותר למה שכתב לעיל להקשות על סה"ת דמשמע שהבין שאפילו אין מים בכוס שרי.
הרשב"א סובר שטעם איסור הריסוק הוא גזירה משום סחיטת פירות העומדים למשקין. וכשם ששם מותר לתוך הקערה, כן כאן מותר לתוך הכוס. ולכאורה ממה שדימה לסחיטה לתוך קערה, משמע שדווקא ריסוק לתוך כוס עם מים מותר, דומיא דקערה דדוקא שיש בה אוכל שרי. וצ"ע דסותר למה שכתב לעיל להקשות על סה"ת דמשמע שהבין שאפילו אין מים בכוס שרי. ואפשר שכוונתו כמו שכתב הריטב"א דהברייתא איירי בכוס ריקנית ומתירה דווקא נתרסק מאליו, ואילו בתוספתא איירי בכוס עם מים ושרי אפילו ריסקן בידיים.
<BR/>[[משתמש:א.א|א.א]] 10:54, 22 בנובמבר 2016 (IST)
<BR/>[[משתמש:א.א|א.א]] 10:54, 22 בנובמבר 2016 (IST)

גרסה אחרונה מ־12:22, 22 בנובמבר 2016

שיטת הרשב"א[עריכת קוד מקור]

הרשב"א סובר שטעם איסור הריסוק הוא גזירה משום סחיטת פירות העומדים למשקין. וכשם ששם מותר לתוך הקערה, כן כאן מותר לתוך הכוס. ולכאורה ממה שדימה לסחיטה לתוך קערה, משמע שדווקא ריסוק לתוך כוס עם מים מותר, דומיא דקערה דדוקא שיש בה אוכל שרי. וצ"ע דסותר למה שכתב לעיל להקשות על סה"ת דמשמע שהבין שאפילו אין מים בכוס שרי. ואפשר שכוונתו כמו שכתב הריטב"א דהברייתא איירי בכוס ריקנית ומתירה דווקא נתרסק מאליו, ואילו בתוספתא איירי בכוס עם מים ושרי אפילו ריסקן בידיים.
א.א 10:54, 22 בנובמבר 2016 (IST)