שיחה:ביעור חמץ שנמצא בתוך הפסח

מתוך ויקיסוגיה
גרסה מ־10:11, 21 באפריל 2017 מאת א.א (שיחה | תרומות) (א.א העביר את הדף שיחה:ביעור חמץ שנמצא ביום טוב לשם שיחה:ביעור חמץ שנמצא בתוך הפסח: הסוגיה כוללת גם חמץ שנמצא בחול המועד ובשבת.)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שם הסוגיה[עריכת קוד מקור]

--משתמש:צבי אליעזר:
שלום ויישר כח! לדעתי כדאי להוסיף לסוגיה גם את ההלכה לגבי חמץ שנמצא בחול המועד, וממילא לשנות את שם הסוגיה ל'ביעור חמץ שנמצא ביום טוב או בחול המועד'.
א.א 01:06, 12 באפריל 2017 (IDT)

שיטת התוספות[עריכת קוד מקור]

ותוס' בסוגיין כתב שלדעת ר' יצחק שאוסר טלטול כלי לצורך דבר שאינו ניטל, צ"ל דהכא התירו כדי שלא יעבור על איסור תורה. ולכאורה לפי דבריהם הוא הדין דשרי לטלטל ממש כדי לא לעבור על איסור בל יראה ובל ימצא, וא"כ על כרחנו להעמיד את הסוגיה באדם שביטל את החמץ וכדעת רש"י, אבל בלא ביטל שרי אף לטלטלו ולשרפו. וצ"ע דזה שלא כדברי התוס' בכתובות ז. שכתבו דהסוגיה איירי בין בביטל ובין בלא ביטל, והחשש הוא רק משום מוקצה. ושמא זו מחלוקת בין בעלי התוספות.
אמנם לשיטת הקובץ שיעורים (כד) שהובאה בפנים, לק"מ, דאין כאן היתר איסור דרבנן.
א.א 10:55, 19 באפריל 2017 (IDT)