הבדלים בין גרסאות בדף "מצוות צריכות כוונה"

נוספו 345 בתים ,  10:54, 8 ביולי 2020
אין תקציר עריכה
שורה 37: שורה 37:
=== במתכוון שלא לצאת ===
=== במתכוון שלא לצאת ===
'''רבנו שמואל'''{{מקור}} סובר שהגם שמצוות אינן צריכות כוונה, אם מתכוון בהדיא שלא לצאת אינו יוצא ידי חובה. ומקורו בגמרא בברכות בסוגיה ד[[טעות וספק בברכות|נקיט כסא דחמרא]], שאם מחזיק כוס שכר ומתחיל את הברכה על דעת בורא פרי הגפן, לא יצא ידי חובה, אע"פ שמצוות אינן צריכות כוונה, כאן שינה להדיא מכוונתו ומתכוון שלא לצאת בשכר אלא ביין.
'''רבנו שמואל'''{{מקור}} סובר שהגם שמצוות אינן צריכות כוונה, אם מתכוון בהדיא שלא לצאת אינו יוצא ידי חובה. ומקורו בגמרא בברכות בסוגיה ד[[טעות וספק בברכות|נקיט כסא דחמרא]], שאם מחזיק כוס שכר ומתחיל את הברכה על דעת בורא פרי הגפן, לא יצא ידי חובה, אע"פ שמצוות אינן צריכות כוונה, כאן שינה להדיא מכוונתו ומתכוון שלא לצאת בשכר אלא ביין.
== דעת הרמב"ם ==
ה'''רמב"ם''' לגבי תקיעת שופר (שופר ב ד) פוסק שהשומע מהמתעסק לא יצא, כלומר שמצוות צריכות כוונה. מאידך גיסא, לגבי אכילת מצה פסק הרמב"ם (חמץ ומצה ו ג) שאם כפאוהו לאכול מצה יצא ידי חובתו.


== הערות שוליים ==
== הערות שוליים ==