הבדלים בין גרסאות בדף "מצב הגוף בתפילת עמידה"

שורה 31: שורה 31:


== האם דין זה הוא לעיכובא ==
== האם דין זה הוא לעיכובא ==
ה'''רמב"ם''' (תפילה ה ד) חשב את כיוון הרגלים כדבר שאינו מעכב בתפילה, אלא שיש להיזהר בו לכתחילה.
ה'''רמב"ם''' (תפילה ה א) חשב את תיקון הגוף כאחד מן הדברים שאינם מעכב בתפילה, אלא שיש להיזהר בו לכתחילה.


ב'''בית חדש''' (א) מבואר לפי אחד מן הפירושים, שלמ"ד כמלאכים, לא יצא ידי חובה אם לא הניחם יחד אלא עקב בצד גודל. וכן הבין בדעתו לדינא בעל '''עולת תמיד''' {{היברובוקס|45925|51|צה א}}. אמנם לפי פירוש שני של הב"ח שם, שהוא עיקר לדבריו, גם בדיעבד אינו לעיכובא.
ב'''בית חדש''' (א) מבואר לפי אחד מן הפירושים, שלמ"ד כמלאכים, לא יצא ידי חובה אם לא הניחם יחד אלא עקב בצד גודל. וכן הבין בדעתו לדינא בעל '''עולת תמיד''' {{היברובוקס|45925|51|צה א}}. אמנם לפי פירוש שני של הב"ח שם, שהוא עיקר לדבריו, גם בדיעבד אינו לעיכובא.<BR/>
בספר '''מגן גיבורים''' כתב ליישב דברי הב"ח {{הפניה לטיוטה}}.
בספר '''מגן גיבורים''' כתב ליישב דברי הב"ח {{הפניה לטיוטה}}.
ה'''משנה ברורה''' (צה א) פסק כהרמב"ם דדין זה אינו לעיכובא.
ה'''משנה ברורה''' (צה א) פסק כהרמב"ם דדין זה אינו לעיכובא.
משתמש אלמוני