הבדלים בין גרסאות בדף "המלך הקדוש והמלך המשפט"

שורה 17: שורה 17:


דעת ה'''תוספות''' (יב ב ד"ה והלכתא) שאם לא אמר 'המלך הקדוש' ו'המלך המשפט' צריך לחזור, ואפילו אם הסתפק אם אמר או לא אמר, חוזר, כיון שהוא בחזקת שאמר כמו שהוא למוד לומר על השנה. ובטעם הדבר כתבו התוספות מפני ש'כל המשנה ממטבע שטבעו חכמים אינו יוצא ידי חובתו'.  
דעת ה'''תוספות''' (יב ב ד"ה והלכתא) שאם לא אמר 'המלך הקדוש' ו'המלך המשפט' צריך לחזור, ואפילו אם הסתפק אם אמר או לא אמר, חוזר, כיון שהוא בחזקת שאמר כמו שהוא למוד לומר על השנה. ובטעם הדבר כתבו התוספות מפני ש'כל המשנה ממטבע שטבעו חכמים אינו יוצא ידי חובתו'.  
ה'''רשב"א''' (יב ב ד"ה כל השנה) העלה אפשרות לפרש שיש לחלק בין 'המלך הקדוש' ל'המלך המשפט', שר' אלעזר חולק רק ב'האל הקדוש' שבזה יכול לומר לכתחילה 'האל' כמו 'המלך', שכן משמע בדבריו שדיבר רק על זה, אבל 'המלך המשפט' לא  הזכיר ר' אלעזר בדבריו, ומשמע שבזה לכתחילה צריך לומר דווקא 'המלך המשפט'.
=== המלך המשפט ===
=== המלך המשפט ===
כתבו '''תלמידי רבנו יונה''' (ז א בדפי הרי"ף ד"ה מיהו) שאם אמר 'מלך אוהב צדקה ומשפט' אין צריך לחזור כיון שאמר לשון מלכות, ורק אם לא הזכיר כלל לשון מלכות צריך לחזור.
כתבו '''תלמידי רבנו יונה''' (ז א בדפי הרי"ף ד"ה מיהו) שאם אמר 'מלך אוהב צדקה ומשפט' אין צריך לחזור כיון שאמר לשון מלכות, ורק אם לא הזכיר כלל לשון מלכות צריך לחזור.