הבדלים בין גרסאות בדף "איסור הלנת המת"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
שורה 1: שורה 1:
{{להשלים|כל הערך=כן}}
{{להשלים|כל הסוגיה=כן}}
בגדרי האיסור להלין את המת לילה בלא קבורה, ובאיזה אופנים מותר הדבר.
בגדרי האיסור להלין את המת לילה בלא קבורה, ובאיזה אופנים מותר הדבר.
{{מקורות|סנהדרין ו ד|סנהדרין מו.-מז.|||יורה דעה שנז א-ב}}
{{מקורות|סנהדרין ו ד|סנהדרין מו.-מז.|||יורה דעה שנז א-ב}}

גרסה אחרונה מ־15:49, 10 באוגוסט 2021

Incomplete-document-purple.svg יש להשלים סוגיה זו: בסוגיה זו חסר מידע בסיסי או הרחבות נוספות מעבר למידע שכתוב.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.

בגדרי האיסור להלין את המת לילה בלא קבורה, ובאיזה אופנים מותר הדבר.


מקורות
משנה:סנהדרין ו ד
בבלי:סנהדרין מו.-מז.
שולחן ערוך:יורה דעה שנז א-ב

מקורות קדמונים[עריכה | עריכת קוד מקור]

המשנה (סנהדרין ו ד) אומרת שכאשר תולים הסנהדרין אדם שנתחייב מיתה בתליה, יש להתירו מיד לאחר מיתתו, ואסור להלין אותו לילה, שנאמר: "לא תלין נבלתו על העץ כי קבור תקברנו ביום ההוא, כי קללת אלוהים תלוי". שאם יניחוהו בלילה, נמצא שם שמים מתחלל.
תבנית:קצרמר